Ennustaminen huijausta?

Kategoriat

  • Digitalisaatio
Marko Rautakoura

Pääsin kutsuttuna katsomaan Nordic Business Forum Swedenin live streamia 24.1. Kiitos siitä Intotalo Oy:lle.

 
Aiheena oli Lead LEAN. Hyviä alustuksia siitä miten mm. nopeuttamalla tuotekehitystä ja protoilemalla voidaan hankkeista saada nopemmin taloudellista hyötyä, parantaa laatua löytämällä virheet heti ja ennen kaikkea motivoida kaikkia projektin parissa työskenteleviä.

e21:n on alusta asti halunnut toimittaa nopeita ratkaisuja asiakkailleen. Kustannustehokkuus tulee siitä, että toimivien protojen avulla saadaan kaikki käyttäjäryhmät osallistettua sovelluksen luomiseen jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Näin voidaan virheet ja väärät oletukset korjata nopeasti. Sitouttamalla asiakkaasi kehitysprosessiin luodaan tiiviimpää asiakkuutta, jossa asiakasuskollisuus kasvaa ja vaihtoherkkyys laskee.

Erityisesti mieleen jäi Eric Ries:n esityksestä jopa koominen lausahdus joka vapaasti käännettynä menee näin:

- Tulevaisuuden ennustaminen on busineksessa oletus, mutta kadulla merkki mielenhäiriössä.

Miettikääpä tätä. Hallituksen kokouksessa toinen toistaan nohevampi johtaja esittää vakaita ennusteitaan tulevaisuudesta täysin varmoin elein siitä, miten kehitteillä oleva tuote tulee valtaamaan markkinat 5v. kuluttua ja 10 v. kuluttua kassavirta tuotteesta on xxx €/v. Kadulla, kun joku haluaa ennustaa tulevaisuutta, on hän lähtökohtaisesti täysin sekaisin tai huijari, koska kaikkihan me tiedämme että tulevaisuutta ei voi ennustaa.

#intotalo #justsaying #nbfsweden2018

Marko Rautakoura CEO, Senior Consultant, Partner +358 400 426 864 marko@e21.fi
26.01.2018

Jätä yhteydenottopyyntö, palaamme asiaan mahdollisimman pian!

e21 somessa

e21 tiedotteet